Thursday, February 24, 2011

Keganasan&Demonstrasi di UPM

Tajuk yg lame.Aku tau.

Anyway,berita pasal keganasan di UPM telah merebak ke seluruh negara.UPM hampir diisytiharkan darurat.Gile teruk keadaan UPM buat mase ni.Darjah keterukan situasi kat sini dh smpai ke tahap kritikal.Bayangkan xboleh lgsung sebut perkataan aspirasi atau mahasiswa.Cakap aspirasi,kena tembak.Cakap mahasiswa,kena tembak jugak.Haha,tipu je.Takde tembak2.Ni bukan riot kat Mesir.


Tukar pintu besi la pasni

Paling best pasal demonstrasi kat UPM ni,bagi aku,ia dapat menaikkan nama UPM.Only in negative way la.Haha.Sampai masuk berita.Meletup2 kat akhbar.Berita2 sesat pun tersebar kat net.Tak percaye?Taip je "Demonstrasi Di UPM" kat Google,tap!Jumpe terus.Jangan taip "Video Pelajar UPM Terlampau" dah la.Haha.Mak aku siap telefon,tanye aku terlibat tak.Bayangkan angkat telefon je,pertanyaan mak aku,"hang terlibat dak rusuhan kat UPM tuh?"haha.Mak,tau la saye ni jenis bangang2 ubi,tapi takla sebangang mereka.Mase tu saye pergi kelas la mak.

Dalam hal ni,aku xtau sape yg salah.ProMahasiswa?ProAspirasi?Aku x sokong mane2 pihak,malah aku x mengundi pun mase "pilihanraye".Bagi aku semua same je,politik ni useless.If proM rase proA terikat dgn HEP,proM lak buat bangang x bertempat.Dumbass.Kalau tgok senario politik kat u aku ni dah mcm tgok Senario kat tv3.Haha,kadang2 rase lawak,kadang2 rase cam kebodohan tahap air liur.Fakkap sungguh.

For me,there is only a way nak selesaikan pergaduhan berpanjangan antara dua2 pihak ni.Bubarkan dua2 parti.Buat satu je.Pro-Mahapirasi.Ataupun Pro-Aspisiswa.Nama yg agak bodoh,tapi skurang2nya x sejahil mereka yg mmbuat onar.Yeah.

Berita selanjutnya di MalaysiaKini

No comments:

Post a Comment