Monday, April 4, 2011

Sekolah Agama Yang Haram

Aku baru bukak berita kat internet sbb member aku baru lepas rant pasal ustaz belasah murid sampai mati.yeah sedih gile.budak tu kena belasah almost 2 hours by yg kononnya alim(name pun ustaz.ade ke lau ko sebut ustaz,ko ckp bende2 buruk mcm kaki minum,kaki perempuan?we always judge the book by its cover la.).Takziah utk family adik Saiful Syazani Saiful Sopfidee, 7 tahun.aku harap ustaz laknatullah tu x terlepas dari hukuman dunia.hukuman akhirat,sudah pasti la.fuck you.

Cuma yg menjadi persoalan aku, "kenape baru ade kes gampang cmni,baru ade org sibuk2 ckp sekolah agame tu x berdaftar,x bertauliah,boleh menyesatkan and so on?"

Aku just pelik psl sebelum ade kes2 cmni,xde sorg pun amek port.mase kes mintak sedekah oleh sbuah sekolah agama ari tu pun dorg dh bising2 jugak.tp setakat rush sekali,buat sidang media,buat kenyataan kat tv tapi tindakan yg berterusan xde mmg la bodoh sial anjing.aku tengok kat r&r,kat stesen minyak,still bersepah2 budak2 pakai tudung labuh,pakai kopiah mintak sedekah.parents pula yg mostly nk anak diorg mengejar akhirat still hantar pg ke sekolah2 tu walaupun ikut undang2 kerajaan, sekolah agama tu haram.dorg nak anak dorg menjadi seorang yg alim,beriman,tidak suka mencarut2 seperti saye,but in the end dorg kena buat muka kesian,mintak sedekah kat orang ramai.pastu kuar dari sekolah tersebut,ilmu apa pun xdak.ada ilmu cmna nak mntak sedekah je.haha.

So,aku harap la kerajaan yg suka gebang,dari ko buat konsert pastu jemput artis pelik2,baik ko guna duit tu untuk fund sekolah2 cmtu.pastu buat kursus pentauliahan utk cikgu2 sekolah agama.kan lagi bagus camtu.xla sekolah agama tu jadi haram.terus jadi halal,boleh diguna tanpa was-was,tidak lagi sama status dgn babi.parents pun leh hantar tanpa perasaan takut dan ragu2.dorg nak anak dorg belajar ilmu akhirat,bukan jadi peminta sedekah,bukan kena pukul oleh ustaz tanpa tauliah.

In the end,jgn hantar anak2 korg pg sekolah pondok sebab budak tu perangai setan!

Layan GIAA sepam dua sambil buat asgment adalah perkara yg best buat mase ni.

No comments:

Post a Comment