Sunday, April 24, 2011

World Book Day 2011

Seriously aku x terperasan hari untuk membudayakan pembacaan ni. Mungkin sbb x semeriah Hari Raya or Hari Pengundian agaknya, haha. Aku minat membaca although minat tu skrg lebih tertumpu kat nota kuliah. Ok aku mengaku dulu2 aku bace jgak novel cinta leleh made in Malaysia sebab bajet jiwang cam sial. Aku x halang korg nak bace buku2 mcm tu tapi merapu gile sial name2 watak dalam novel cinta leleh made in Malaysia. Tengku Shahputra Farouk Hussein bin Tengku Shah Jehan? Puteri Liyana Maisara binti Raja Amran? WTF? Kalau aku nak buat novel cinta leleh ni aku nak letak name lelaki mesti ade Al-Kruk kruk, lau perempuan ade Al-Lacha (itik in Irish), haha. Anyway aku nak perkenalkan kat korg beberapa novel yg aku pernah bace sepanjang 21 tahun aku wujud kat dunya nih. And go to hell with summary, aku mmg fail benda2 camtu.


One of the best novel aku pernah bace. Cerita fokus on Jean Valjean, ex convict. Latar belakang early 19th century. Stail giler penulisan Victor Hugo ni. Although aku bace versi Penguin Classics yg dah kena cut, tapi still menarik.


Ini buku erotic la! Haha, tapi still literature at its best. Pelopor kepada cerpen Cikgu Suraya aku rase.


Ini pun ade unsur erotik. Novel A. Samad Said. So boleh pikir la cmne penulisan die. Aku x pernah bace smpai habis novel ni sebab mase tu aku jumpe kat perpustakaan. Nak pinjam xleh. Esok aku cari nak bace lagi dah hilang. Argggh!


Novel cinta. Mungkin beza novel ni romantik, novel cinta leleh made in Malaysia jiwang cam taik. Aku jumpa kat rumah nenek aku. Maybe makcik aku punye kot. Dah bace 5 kali, tapi still rase best.

Well selamat membace nota kawan2.

No comments:

Post a Comment