Monday, May 2, 2011

Tanpa hala tuju

Post ini ditulis tnpa hala tuju. Aku saje2 tulis sebb pasni mungkin aku kena cuti menulis smpi bulan 9. Yeah exam dh nak abis, and aku kena balik rumah. Rumah pulak kawasan pedalaman, nak berinternet mmg mcm fuck la. Huh. Oh thy government, Najib especially, daripada hg dok perabih duit rakyat buat email 1malaysia tu baik upgrade dulu kualiti internet kat Malaysia ni. Bodo.

Random no 1:
Semalam aku lepak dgn family aku. Dpt jumpa dorg, even kejap, dpt la lepaskan rind. Haha. Well dalam lepak2 tu aku brbual dgn ayah aku pasal satu benda. Politik. Yeah psl politik universiti. Bagi aku election untuk pemilihan MPP kat uni ni mcm x relevan. Ok kalau nak bagi kuasa memilih tu kat pelajar, and untuk memberi peluang kat pelajr2 yg terpilih tu menimba pengalaman. Itu mmg bagus. Tapi bila korg sendiri x kenal sape yg korg pilih tu, cmne? Korg tau ke dorg leh buat kerja? Setakat tmapal poster, letak manifesto ape lancau bodo tu bukan bermaksud boleh buat kerja. Aku pun boleh. Adik aku pun boleh. Wak Jabit pun boleh. Usop wilcha pun boleh. Anwar Ibrahim pun boleh. For me, mereka semua nak bertanding for power, not for the sake of other students. Yelah kalau ko ade kuase, even kat u ni pun. ko dh besar, ko ade power untuk mnentukan nasib org lain. Kroni2 ko pun ade dpt untung, kalau ade projek kasi dorg jela. Ko pun dapat komisyen.. Simple logic. Aku yakin dlm ramai2 nak bertanding tu hampir semua pikir kepentigan sendiri. Maybe not everyone. Dgn cerita gaduh ProM dgn ProA lg. Kalau ProA tu anjing HEP, ProM lak nak keadilan tapi buat benda bodoh x sedar diri. So kalau ade pemilihan lg, buat la mcm aku, lepak bilik tido je lg bagus. Antara perbualan yg serius dgn ayah aku setakat ini. Siap mencarut lg tu dpn die. Haha.

Random no 2:
Tak lama lg cuti. Panjang lak tu. Maybe kebosanan aku x muncul smpai hujung bulan 5 sbb byk program kolej. Then, musim bosan bermula. Nak kerja ape? Pikir nak pg menyawit je, haha.

Random no 3:
Ade org ajak aku pg persidangan blogger builan 6 ni kat pwtc. Haha. Aku ni buknnye blogger terkenal. Follower de 11 org, tu pun ntah pernah ke tidak dorg tgok blog aku. Views pun dh bape lame, ade la lebih sikit dari 300. Blog lain 300 untuk 1 hari, untuk 1 jam, aku? Haha. Blog aku xde letak gosip artis, xde cerita kopipasta benda pelik2, xde letak link video 3gp. Mmg pai bila2 la xde org nak bace. Well aku nk buat blog ni pun untuk isi mase lapang, untuk lepaskan geram, untuk mencarut puas2 hati, untuk cerita ape2 pasal aku, pasal hal sekeliling. Ok pasni aku letak gambar artis lawa2 eh bagi korg semua puas hati.

Random no 4:
Cinta? aku x ready lg la.

Random no 5:
Mereka cuma mechanism untuk aku escape dari perasan loneliness. Ceh.

Tu je. Sory lau byk typo sbb aku menulis guna keyboard smbil baring. Sekali sekale je aku pndg skrin.

No comments:

Post a Comment