Wednesday, July 13, 2011

Kereta #1:My dad and cars

Hari ini kita cerita pasal kereta. Bukan pasal kere. Ok?

Ayah aku sangat suka beli majalah kereta. Ada dalam 4-5 kotak besar jugak koleksi dia. Aku nak beli Mangga tak kasi. Tapi dia perabih duit beli majalah kereta tu boleh pulak.

Dulu ayah aku ada VW Beetle, lepas tu dia beli Mazda model apa aku tak ingat. Sekarang ada Wira dengan Serena. Aku suka Wira tu sebab dia manual, Serena auto, aku noob bawak auto.

Dalam minda ayah aku, tersimpan berjuta-juta data pasal kereta. Kalau kat lebuhraya, bila ada kereta mahal2 lalu je, dia akan kasi tau nama kereta tu. Contoh, "Tu Mercs, CL500." atau "Eh tu ape kereta sorong tu buat kat tengah jalan raye?"

Dalam tandas bilik tidur parents aku bersepah majalah kereta. Dengan CBT NST hari ahad. Bace pasal kereta dapat lancarkan perjalanan ta**, ayah aku cakap.

Ayah aku suka betulkan sendiri kereta. Kalau rosak teruk je dia hantar kereta pegi bengkel.Atau bila dia betulkan sampai rosak teruk. Kes tikus baiki labu.

Ayah aku sntiasa excited bila lalu kedai jual kereta terpakai.


Kenapa aku cerita pasal ayah aku? Sebab dia la aku pun minat pasal kereta ni.

Lepas ni aku akan buat post pasal kereta yang aku minat. Ok?

2 comments: